Δελτία Τύπου

Οδεύοντας προς τον χειμώνα, το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Τρίπολης, έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό την προετοιμασία αλλά και τον προγραμματισμό για την Αντιμετώπιση Εκτάκτων Καιρικών Φαινομένων.

Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, ένα σημαντικό κομμάτι είναι αυτό της ενημέρωσης που πρέπει να παρέχεται στους πολίτες.

Μετά και την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και τις αναφορές των παρατάξεων της Αντιπολίτευσης, σχετικά με την Κ.Ε.ΔΗ.Τ, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στην αντιπολίτευση, αλλά και την παραπληροφόρηση που επιχειρείται προς την κοινή γνώμη, τα ακόλουθα:

Σας προσκαλούμε σε ανοιχτή συνάντηση διαβούλευσης με θέμα «Πολιτιστική Δικτύωση και εθελοντισμός» στα πλαίσια της υποψηφιότητας της Τρίπολης για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021.

pavlis theoharΣήμερα 31-10-2015, ο Δήμαρχος Τρίπολης κ. Δημήτρης Παυλής υποδέχθηκε στο γραφείο του, τον Πρόεδρο της ΔΗΜ.ΑΡ και Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ. Θεοχαρόπουλο Θανάση.

paylisste

Έναρξη της συνεργασίας του Περιφερειακού Τμήματος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων – ΣΕΤΕ, που εδρεύει στην Τρίπολη στο κτήριο του Δήμου Τρίπολης και της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναπτύχθηκαν ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη των εταιριών που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα. Στην εκδήλωση το παρών έδωσε και ο δήμαρχος Τρίπολης Δημήτρης Παυλής ο οποίος συνέδεσε την τουριστική ανάπτυξη με την υποψηφιότητα του Δήμου Τρίπολης για τον τίτλο της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2021.
Στην ομιλία του είπε:
Είναι μεγάλη η χαρά μας που φιλοξενούμε στην πόλη μας αυτή την Περιφερειακή Εκδήλωση Πελοποννήσου που διοργανώνει ο ΣΕΤΕ.Θέλω να επισημάνω εξ αρχής, τον σπουδαίο ρόλο που έχει παίξει ο ΣΕΤΕ τα τελευταία χρόνια, στην αξιόπιστη ανάδειξη των προβλημάτων και στον προσανατολισμό της ανάπτυξης του Τουρισμού στη χώρα μας.
Είμαι βέβαιος πως θα ειπωθούν σήμερα πολλά που θα αφορούν την πλευρά του Marketing.
Όμως όπως ο ίδιος ο ΣΕΤΕ έχει αναδείξει με τις έρευνες και τις μελέτες του, η πλευρά της προσφοράς, της ποιοτικής σύνθεσης και της αυθεντικότητας του τουριστικού προϊόντος είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας.
Θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ σε μια-δυο σκέψεις.
Η Πελοπόννησος, έχει όλα τα χαρακτηριστικά, συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα, που μπορούν να την κατατάξουν στην κορυφή των τουριστικών προορισμών παγκοσμίως. Συγκεντρώνει το πλουσιότερο μίγμα προϊόντος από κάθε άλλη περιφέρεια της Ελλάδας.Ο «περιηγητικός τουρισμός», αποτελεί την μορφή τουρισμού που ταιριάζει κατεξοχήν στα χαρακτηριστικά της Πελοποννήσου ως προορισμού και μπορεί να αξιοποιήσει όλα τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα που διαθέτει.
Εξάλλου, όπως δείχνουν πολλές μελέτες, αυτό είναι το προϊόν για το οποίο οι κυριότερες αγορές προέλευσης των επισκεπτών μας, είναι έτοιμες να διαθέσουν μια μεγάλη δαπάνη. Πολλές άλλες μορφές τουρισμού μπορούν να ενταχθούν σε ένα περιηγητικό τουριστικό προϊόν, ενώ αυτό μπορεί να είναι συμβατό και ελκυστικά συμπληρωματικό, με τις περισσότερες προτεραιότητες επιλογής προορισμού.
Μια τέτοια στρατηγική επιλογή, χωρίς να απαρνηθεί το «ήλιος και θάλασσα», θα αναδείξει ως ενιαίο προορισμό το φυσικό και πολιτιστικό ανάγλυφο και θα αλλάξει την τουριστική ταυτότητα της Πελοποννήσου, εξισορροπώντας την συγκέντρωση της προσφοράς, τη σχέση αλλοδαπής και εσωτερικής ζήτησης κατά περιοχή, την έντονη εποχικότητα, καθώς και τα μέσα και οριακά κοστολόγια. Θα φέρει τη δικτύωση και τη συνεργατικότητα, ως παράγωγα της, διαχέοντας το τουριστικό προϊόν και τα οφέλη του.
Αυτό βεβαίως σημαίνει, πως το σύνολο των υποδομών οφείλουν να ανταποκρίνονται στην λειτουργική και αισθητική πληρότητα που ορίζουν την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Ασφαλώς, για αυτή την πληρότητα, δεν αρκούν οι διάσπαρτες επενδύσεις κεφαλαίου.
Η δουλειά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι προφανώς ιδιαίτερα σημαντική για την αυθεντική και ποιοτική σύνθεση του τουριστικού προϊόντος.
Είναι επίσης σαφές, πως το τουριστικό προϊόν βρίσκεται στα χέρια των τοπικών κοινωνιών. Όμως για να ανταποκριθούν οι τοπικές κοινωνίες σε μια προσπάθεια ανασύνθεσης της συνολικής φυσιογνωμίας του τουριστικού μας προϊόντος, πρέπει να βρεθούν συμμέτοχες σε μια σειρά από οφέλη που θα προσδιορίζουν το χαρακτήρα μιας αξιοβίωτης ανάπτυξης.
Μόνο μια ολιστική άποψη, που αντιμετωπίζει το τουριστικό προϊόν ως προϊόν που συντίθεται στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης περιφερειακής ανάπτυξης, μπορεί να δώσει μια νέα ισχυρή δυναμική και στον τουρισμό.
Το κλειδί είναι η πολιτιστική δικτύωση. Αυτή αλλάζει τη θέση κάθε περιοχής στον πολιτιστικό και τουριστικό χάρτη και την κατάταξή της ως προορισμού, όμως αλλάζει και την εικόνα της περιοχής στα μάτια των ίδιων των κατοίκων της και την δική τους σχέση με τον κόσμο.
Η Τρίπολη και η Αρκαδία αποτελούν την καρδιά ενός τέτοιου αναπτυξιακού προσανατολισμού. Η γεωγραφική της θέση το πολιτιστικό της απόθεμα και το ίδιο το όνομά της Αρκαδίας μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην συνολική ανασύνθεση του Τουριστικού Προϊόντος της Πελοποννήσου.
Γι’ αυτό τη θεωρούμε ως μια σημαντική στρατηγική επιλογή και επένδυση τη διεκδίκηση του τίτλου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021 από την Τρίπολη και την Αρκαδία. Ο θεσμός αυτός μπορεί να αλλάξει μεσοπρόθεσμα την θέση της Αρκαδίας στον Ευρωπαϊκό πολιτιστικό και τουριστικό χάρτη και τα αναπτυξιακά οφέλη θα διαχυθούν σε όλη την περιφέρεια της Πελοποννήσου, ανοίγοντας το δρόμο για μια νέα σύνθεση του τουριστικού προϊόντος.
Με αυτές τις σκέψεις, εύχομαι καλή επιτυχία στους στόχους της σημερινής εκδήλωσης και του ΣΕΤΕ γενικότερα.